Hebben vissen in de vijver last van het gekletter van een fontein?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
5.3K

Het beste antwoord

Die fontein zorgt middels dat watergekletter voor meer beweging in het water. Het water oppervlakte is dan niet meer zo vlak als een spiegel, maar er ontstaan golfjes.
Daardoor kan er meer zuurstof in het water worden opgenomen. Prima voor de waterplanten en nee de vissen hoeven er geen last van te hebben, behalve als de vijver zo klein is dat ze nergens een rustig plekje in het water kunnen vinden. Ook vissen hebben nachtrust nodig en als ze de hele nacht actief moeten blijven om te voorkomen dat ze worden weggespoeld door de fontijn, zou het nadelig kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nee dat denk ik niet het is iets wat constant aanwezig is
als het regent klettert het ook op het water en dat is niet met regelmaat
en als een vis idd een geheugen heeft van 2 seconden is hij toch vergeten dat hij het net ook gehoord heeft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij hebben ze er geen last van, want wanneer ik mijn fontijn aanzet midden in de zomer (Deze spuit 4m hoog) en het water klettert weer op het wateroppervlak gaan de vissen er onder pal zwemmen. Waarom is voor mij een raadsel. Ze zijn wel nieuwsgierig naar wat er gebeurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dat water zit weer verse zuurstof.